A Ron Barceló 1929-ben alakult Santo Domingóban, de még két évtizednek kellett eltelnie ahhoz, hogy a márka megszilárdítsa piaci helyzetét a Dominikai Köztársaságban. És a siker egyik fontos összetevője épp a Blanco volt, amely igen hamar óriási népszerűségre tett szert a helyi fogyasztók körében a 20. század közepén.
A helyi cukornád frissen préselt levéből készül, a két évig tartó tölgyfahordós érlelés eredménye ez a ragyogó és kristálytiszta white rum. Illatos, aromás, könnyű rum. Mojitóhoz kiváló!
Mojito receptajánló: Tegyél mentalevelet és a 2 evőkanál barna cukrot egy pohárba; facsard ki 1 db citrom levét, majd jó alaposan keverd össze a három hozzávalót, ügyelve arra, hogy a mentalevelek sérüljenek. Adj hozzá a pohár feléig zúzott jeget, majd kb. 60 ml rumot, és keverd jól össze. Végül adj hozzá még zúzott jeget, és töltsd fel szódával. Díszítsd 1-2 mentalevéllel.
Megjelenés: kristálytiszta
Illat: banán, fehér bors
Íz: enyhén, lágyan indít, majd következnek az édes, kókuszos, banános, melengető fahéjas, rózsaszín borsos jegyek
Barceló márkaismertető
A Barceló rum eredete 1929-re nyúlik vissza: ekkor érkezett meg Julián Barceló a Dominikai Köztársaságba azzal a céllal, hogy olyan rumot állítson elő, amely a világ legjobbjaként vonul be a (rum)történelembe. Alig egy évvel később, 1930-ban megalapította a Barceló & Co.-t. A spanyol fiatalember ekkor még csak 26 éves volt, de mert nagyot álmodni, és hamarosan megkezdte első rumjainak gyártását és forgalmazását szerte az országban.
Bővülő paletta, növekvő népszerűség
A vállalat a 20. század közepére jutott el odáig, hogy hosszú esztendők kísérletezései után végre megerősítette pozícióját a helyi piacon. Ezt a sikert a Barceló Blanco és a Barceló Dorado hivatalos bevezetésének köszönhette, mindkét termék hatalmas népszerűségre tett szert a korabeli fogyasztók körében.
1970-ben bekerült a márka palettájába a jellegzetes borostyánszínű palackjáról is ismert Barceló Añejo, amely idővel a legtöbbet exportált dominikai rum lett. Az 1980-as években a Ron Barceló belevágott a Barceló Imperial gyártásába, amely manapság a dominikai rumok között a prémium rum zászlóshajójának számít. Vezető szerepet tölt be a szegmensében, napjainkra a nemzetközi szervezetek által legtöbbet díjazott dominikai rummá vált.
Új utakon
Az 1990-es években a nemzetközi piacot is meghódították a Barceló rumjai. Spanyolországba 1994-ben kezdtek el exportálni – a Ron Barceló jelenleg is a legkedveltebb spanyolországi szeszes italok listájának élmezőnyében található.
70 esztendővel a márka megalapítása után, 2001-ben spanyol vállalkozók egy csoportja stratégiai szövetséget kötött a Barceló & Co.-val, hogy a márkát a Dominikai Köztársaság kivételével az egész világon forgalmazzák. 2002-ben a Barceló & Co. befejezte nemzetközi tevékenységét, és átadta helyét a dominikai-spanyol vállalkozók csoportjának, amelyet dominikai részről a Barceló Díaz és García családok képviseltek. Így született meg egy új vállalat, az Añejos Barceló, ami manapság már Ron Barceló SRL néven működött.
A fenntarthatóság jegyében
A vállalat megerősítette a fenntarthatósággal kapcsolatos törekvéseiket, különösen a karbonsemlegesség tekintetében, ami nem is maradt eredmény nélkül: 2016-ban a Ron Barceló lett az első rum a világon, amely megkapta a karbonsemleges minősítést. Ennek köszönhetően a vállalat vezető szerepet tölt be a fenntartható fejlődés előmozdításában, többek között az ENSZ "Klímasemleges most" kezdeményezésében is részt vett, és elindították a Ron Barceló Organicot is.
2018-ban a Ron Barceló lett a legtöbbet exportált dark rum az IWSR (International Wine and Spirits Research) adatai szerint, ráadásul ezt az eredményt 2019-ben is meg tudták ismételni. A márka ma már a világ több mint 80 országában van jelen, rumjai népszerűsége töretlen.