Tasting Set, ami igazából egy rendkívül izgalmas választás, hiszen az egészen fiatal tételektől kezdve, a korosakig is meg tudod kóstolni őket és eldöntheted melyik ízvilág jön be neked a legjobban.
Hogy született meg a márka a „félelmetesnek” tűnő környezetben?
Ennek az abszolút ikonikus márkának a megszületése egy olasz felfedező fiatalemberhez köthető, Alfredo Francisco Pellas Canessa úrhoz. Genovából származó úriember 1875-ben hagyta el Olaszországot, a családját, a kényelmes életét és kezdett egy olyan utazásban, ami megváltoztatta az életét. Az ekkor 25 éves fiatalember, sokakkal ellentétben nem Kaliforniába ment aranyat keresni, hanem inkább Nicaraguát választotta. De mit is kell tudni erről az országról?
Közel 30 vulkán, megszámlálhatatlan láva tó tarkítja a vulkanikus talajfelszínt és ebben az időszakban igen aktív volt a föld és folyamatosan újabb és újabb lávakitörések voltak. De ha már valaki elhagyja a kényelmes életét akkor egy életem egy halálom módon vágott bele a kalandba és 1890-ben miután bejárta a legtermékenyebb területeket, kiválasztotta azt, ahol a lepárló most áll és megalapította a Flor de Cana lepárlót. A húzásban a legmerészebb az volt, hogy nem akárhol Nicaraguán belül, hanem a San Cristóbal vulkán lábánál, ami a legaktívabb vulkán az országban. Természetesen abban a korban tűnhetett elhamarkodott döntésnek (pedig nem volt az), de azóta bebizonyosodott, hogy egyáltalán nem volt az. Alfredo egyébként akkor is nagyon meggondolta a dolgokat, hiszen a területen a legjobb a termőtalaj minősége, itt a legtisztább a szigeten a víz és az sziget alap adottsága (a forró, vulkanikus klíma), mind megadja az alaphangot egy igazán kiemelkedő rumhoz.
A pontot az i-re vagy a koronát a teljesítményre 2017-ben tette fel, amikor is az év rumtermelője lett az International Wine and Spirit Competition-on.
Amellett egyébként, hogy a világ egyik legmenőbb rumja és Nicaragua-nak is méltón viszi hírét, egy nagyon fontos további „díjjal” büszkélkedhet. Immár 5 generáció óta működik folyamatosan sikerrel a lepárló, amit bizony a vállalkozások 0,03%-a éli csak meg.